torsdag 24 juni 2010

Mys-dag med de bästa ÄR det bästa...


Idag har varit en riktig kanondag, behöver såna oxå emellanåt för att orka med den jobbigaste perioden i mitt liv...

Lämnade tjejjerna på dagis, väckte upp E alldelens för tidigt och tvingade han att bjuda på morronkaffe *he he*

Sen iväg på "samtal" och efter jag var klar med det så var jag o stor gumman o lunchade med "kråk-kompisarna", sen åkte stor gumman med dom för hon skulle ut till morfar i stugan...


Jag passade på att fika med mys-gumman min o sen gick vi en vända på stan o uträttade ärenden... Det har varit kanonväder hela dagen, o vi passade på att gå en lååång sväng ner till älven med hundarna så dom fick leka o bada... Jag blev så stolt över min Sheida som efter lite pepp o uppmuntran tog sig en simsväng, hon var nog inte medveten om att hon kunde simma *haha*


När vi hämtat upp små tjejjerna köpte vi glass o for till lekparken, det var riktigt mysigt, men min lill-strumpa envisades med att klättra upp i den höga rush-kanan hela tiden, o hon vågade inte åka ner utan hon skulle ha upp mig där o åka med henne ;)


Nu e tjejjerna iaf med mormor när jag jobbar natt...

Passade på att vila timmarna innan jobbet, satt på balkonen tills solen försvann med en kopp kaffe o en tidning... Det e sommar, det var så skönt....


Nu jobbar man natt iaf, och imorron med... sen ska det firas midsommar... varför kommer alla högtider med familjen de tidpunkter då man minst vill vara social...

Jag vill helst bara sitta o stirra in i väggen, kramas och leka med tjejjerna, bara vara, känns jobbigt med alla måsten...


Men i denna värld får man inte tänka på sig själv och sitt eget välmående, för då e man tydligen en egoist som bara tänker på sig själv... =(


I helgen har jag jobbat ca 35 timmar, och på måndagen kom tjejjerna hem så det fanns inte någon tid för återhämtning och vila....

Känner att mitt "batteri" varit tomt väldigt länge nu och det får aldrig någon möjlighet att ladda eftersom jag hela tiden har en massa "måsten", förväntninga och krav på mig....


Anyway...

2 nätter att avverka, sen ledig 3 dagar...

Ska försöka att sova riktigt länge imorron så jag orkar med nästa natt, för det lär ju inte bli nå sömn på fredag morron...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Follow Solum fortist est