söndag 23 maj 2010

Idag e jag kär..."Ars amandi"


"Konsten att älska"

Tänk om det vore så enkelt att styra sina känslor, bara bestämma när det e dax att slå av dom precis som en strömbrytare...

Idag vill jag vara kär, imorgon vill jag vara glad, har inte tid att vara deppig förrän den 24:e juli... Allt skulle vara så enkelt då...

Det vore lättare att inte falla för fel person, och MYCKET lättare när det tar slut...
Man låter inte känslorna fatta styra ens viktiga beslut utan man är helt klarsynt hela tiden...

"Kärlek ger stimulans åt hjärtat och lokalbedövning åt hjärnan"

Jag är ju (oftast) en väldigt klarsynt människa, men känslorna kan jag tyvärr inte styra över speciellt bra... Jag kan bli våldsamt arg, hopplöst kär, tokigt glad innom loppet av timmar eller minuter... Och det på en och samma person =)
Låter det konstigt?

Låter helt neurotisk, för att inte tala om psykotisk, men efter månader av likgiltighet så känner jag åtminstonet något nu, även om det mesta jag känner är sorg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Follow Solum fortist est