onsdag 26 maj 2010

Frisk som en fisk =)


Var till Sunderbyn idag till Kirurgen och träffade Dr Håkan Eriksson som opererade mig för struma. jag hade "knölstruma" vilket innebär att det växer tumörer som trycker på halsen... I mitt fall var det så mycket så jag till sist hade svårt att andas...
Eftersom jag numer saknar sköldkörtel, så har jag Hypotyreosbrist på sköldkörtelhormon så jag måste medicinera med Levaxin resten av mitt liv...
hursom helst... Så konstaterade läkaren att jag läkt fint efter operationen, jag är helt frisk förutom att min ämnesomsättning fortfarande var för låg så han ökade min Levaxindos lite...
Jag e så glad att jag e frisk, mår så mycket bättre nu...

för er som orkar läsa på lite så har jag länkat till 1177 så ni kan läsa på lite mer om struma och Hypotyreos. Det är något jag kan rekomendera alla, speciellt kvinnor eftersom det e en sjukdom som e vanlig hos kvinnor, och man upptäcker det inte alltid eftersom symtomen kan vara rätt "osynliga"...


Nu e det natti natten för mig...

Kramar till er alla från en glad och frisk Tilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Follow Solum fortist est