torsdag 30 september 2010

Tråkiga tider...

Hösten är här... tråkigt på ett sätt, sommaren är över för i år...
men mysigt på ett sätt, alla färger, kallare mörkare och snart är ju vintern här... Jag älskar vintern... och våren... och sommaren och även hösten även om det är regnigt och blött...

Jag försöker blicka framåt, fast det inte är så lätt... Vill ofta blicka bakåt, gräva ner mig, vara lessen... Inget blir ju bättre av det, men det är lättare än att se framåt mot en framtid som är väldigt otydlig...

Lyckas inte ta mig för att göra nåt hemma heller, allt blir bara liggande till sen... Vill inte bo kvar här, jag vill ha hus som jag kan pyssla på i och fixa... Men hus är ju inte något man bara köper, det finns ju ett ganska stort utbud iaf här i kalix...

och var vill jag bo... I en by, i ett bostadsområde, ute i skogen, eller när till affär...
Man blir ju minst sagt kluven i alla beslut som måste tas...

Men även om jag var väldigt säker på att jag var en typisk lägenhetsmänniska, så har jag märkt att det int är något för mig, jag vill ha lite gård....

1 kommentar:

  1. Hej vännen. Ja jag gillar ju inte hösten. Inte vintern heller, förutom julen som ju du är allergisk mot. Ska nog bota din julallergi i sinom tid ; ) Vore ju dock lättare om du nu slog slag i saken och flyttade in i grannhuset = )..tycker jag du ska fundera på! Jag kände mig så kraftlös och lite nere idag..ända tills du kom förbi och lyste upp min dag. Nu är jag 100 gånger gladare. Tack vännen för att du finns. Kram

    SvaraRadera

Follow this blog with bloglovin

Follow Solum fortist est