onsdag 27 oktober 2010

LCHF igen...


har lite smått börjat äta efter LCHF igen, det är det bästa för mig har jag märkt..
Är aldrig hungrig eller sötsugen, har stabilt blodsocker och så går man ner i vikt What not to like?

Idag blev det min favvo LCHFrätt, pannkaka... Det är såååå gott =)

4-6 port
3 paket bacon som finstrimlas och steks i ugnen i 225 grader i en långpanna med 50 gram smör.

150 gram gräddost i småkuber som strös över baconet när det är "knaprigt"
Blanda ihop 8 ägg, 1½ dl grädde och rör sen ner 250 gram keso som sedan hälls över baconet.
Grädda tills det fått fin färg...

Jag äter med hallon och blåbär helt osötade =)




1 kommentar:

  1. jag bakade citron kaka idag..inte lchf = /
    Jag måste också börja om, nu direkt efter helgen. Två veckor utan LCHF och kroppen mår skit. Sötsugen, ont i skallen, kass i magen, rastlös, nä..cuppisar är gött men att må bra är göttare =)

    SvaraRadera

Follow this blog with bloglovin

Follow Solum fortist est